Skoči do osrednje vsebine

Oblikovalka Tina Logar Bauchmüller - Zelena zgodba znamke Mila.Vert

Tina Logar Bauchmüller je ustanoviteljica in oblikovalka znamke Mila.Vert. Njeno modno oblikovanje upošteva načela trajnosti in pravične trgovine. To je Slovenka, ki gradi znamko zelene prihodnosti.

Že od nekdaj jo zanima trajnostni način življenja, z leti pa čedalje bolj meni, da je dolžnost vsakega posameznika, da poskuša povzročati čim manj negativnega vpliva na okolje. Tudi sama občuti, da je težko spreminjati svoje navade.

Njena znamka Mila.Vert je skovanka vzdevka njene hčerke (Mila) in zelenega (francoska beseda vert).

1 / 2

Zelena in večna moda

Kosi so na pogled preprosti in čistih linij. Znamka predstavlja oblačila iz kakovostnih ekoloških materialov, ki so izdelana v skladu s standardi najbolj strogih certifikatov, kot sta GOTS (Global Organic Textile Standard) in IVN Best. Sodelujejo z dvema slovenskima šiviljskima podjetjema, pletilnim studiem z dolgoletno tradicijo izdelave zelo kakovostnih pletenin ter izdelovalko torb in modnih dodatkov.

Oblačila so klasičnih krojev, vendar jih je z dodanimi detajli mogoče narediti sodobna in postaviti v današnji čas.

Trajnostna oblačila so zaradi kakovostnih materialov in izdelave nekoliko višjega cenovnega razreda. Z nižjo ceno namreč ne bi bilo mogoče pokriti stroškov izdelave oblačil in drugega potrebnega za delovanje in razvoj blagovne znamke. »Vendar če upoštevamo, da ne potrebujemo kopice poceni izdelanih oblačil, in raje kupimo nekaj kakovostno izdelanih kosov, se znesek, porabljen za nakup oblačil koncu lahko ne razlikuje,« pove Tina Logar Bauchmüller.

  • flgndlf

    Torbe so izdelane iz 100-odstotnega recikliranega poliestra in v sodelovanju z izdelovalko torbic Andrejo Korbar. Foto: osebni arhiv

Prednost je, da njena oblačila pristajajo vsem tipom žensk. To je dokazala tudi s kampanjo WomenWearingMilaVert.

Njeni izdelki se ponašajo tudi s certifikatom PETA, ki zagotavlja zaščito pravic živali. Vsi izdelki, ki imajo ta certifikat, ne vsebujejo sestavin živalskega izvora. »Da naša moda ne izkorišča ljudi, dokazujemo z uporabo materialov, ki so izdelani v skladu s strogimi standardi (GOTS, IVN Best) – ti certifikati namreč poleg visokih zahtev glede (zmanjšanega) vpliva na okolje zagotavljajo tudi, da vsi, ki sodelujejo pri procesu izdelave materialov –od pridelovalcev surovin, na primer bombaža, do proizvajalcev blaga –, delajo v urejenih delovnih razmerah in za svoje delo prejemajo pravično plačilo. Oblačila zato izdelujemo v Sloveniji in s poslovnimi partnerji, ki jim zaupamo, da za svoje zaposlene dobro poskrbijo,« razloži.

1 / 2

Njeni izdelki se ponašajo tudi s certifikatom PETA, ki zagotavlja zaščito pravic živali.

Vsi izdelki, ki imajo ta certifikat, ne vsebujejo sestavin živalskega izvora. »Da naša moda ne izkorišča ljudi, dokazujemo z uporabo materialov, ki so izdelani v skladu s strogimi standardi (GOTS, IVN Best) – ti certifikati namreč poleg visokih zahtev glede (zmanjšanega) vpliva na okolje zagotavljajo tudi, da vsi, ki sodelujejo pri procesu izdelave materialov –od pridelovalcev surovin, na primer bombaža, do proizvajalcev blaga –, delajo v urejenih delovnih razmerah in za svoje delo prejemajo pravično plačilo. Oblačila zato izdelujemo v Sloveniji in s poslovnimi partnerji, ki jim zaupamo, da za svoje zaposlene dobro poskrbijo,« razloži.

  • Knitted relief sleeveles top wide leg trousers

    Pletenina z reliefnim vzorcem in klasične hlače. Foto: Robert Ribič

Dvakrat letno obišče sejem materialov v Münchnu. Največ navdiha dobi prav iz materialov. Njena izkušnja je, da je tudi proces izdelave oblačil iz ekoloških materialov tako preprostejši. Torej najprej poišče materiale, saj ekoloških materialov na trgu še vedno primanjkuje. »Zgodilo se mi je tudi, da sem že imela izdelano idejo za izdelavo kolekcije, pa sem jo nato morala opustiti, ker nisem našla primernega blaga,« pojasni. S pripravljeno idejno zasnovo obišče svoje produkcijske partnerje. Ti izdelajo prototip oblačila, ki ga s sodelavkami pomerijo, da ugotovijo, kateri popravki so še potrebni. Nato se izdela končna različica oblačila.

 

Ljudje ogromno oblek kupimo in jih hitro tudi zavržemo. Modna oblačila za vsak dan velikih znamk so cenovno dostopna in zato spodbujajo potrošništvo. Ob polni omari oblačil pa imamo še vedno občutek, da nimamo česa obleči.

Kupujemo namreč praviloma brez vizije, nekaj, kar nam je trenutno všeč.

Pred vsakim nakupom svetujem razmislek, ali to oblačilo res potrebujemo. Najbolj trajnostno je namreč, da ne kupujemo oblačil, ki jih ne potrebujemo nujno. Ko kupujemo, pa raje izberimo oblačila trajnostnih blagovnih znamk, izbira je že velika. Pri tem razmislimo, ali to oblačilo lahko kombiniramo še s kakšnim kosom iz svoje omare. Tako poskrbimo, da imamo vedno možnost kombiniranja različnih oblačil in lahko z nekaj kosi ustvarimo več različnih slogov ter se lepo in primerno oblečemo za več različnih priložnosti."

 

Njej najljubše so pletenine. »V zimskem času so to zagotovo pletenine – naši puloverji in obleke iz ekološke preje. Zdaj, s toplejšim vremenom, pa že komaj čakam, da oblečem lahkotno obleko iz tencela – ta je poleg elegantnega videza tudi prijetna za nošenje in udobna tudi za delo na domu,« pojasni.

1 / 2

Spomladansko-poletna kolekcija

Trenutno ustvarja novo kolekcijo oblačil za prosti čas oziroma udobnih in lepih oblačil za delo na domu. »Vedno poslušamo svoje stranke in se jim poskušamo čim bolj prilagoditi. Trenutno je največ povpraševanja prav po tovrstnih oblačilih.«

In kje se bodo predstavili letos? »Do zdaj smo se dvakrat letno predstavljali na sejmu trajnostne mode Neonyt v Berlinu. Tam smo nagovarjali trgovine s priznanimi blagovnimi znamkami, ki delujejo po načelu trajnostne in etične mode. Zaradi epidemije COVID-19 je poletni sejem odpovedan, mi pa namenjamo največ svojega časa izboljšanju svoje spletne trgovine in drugih digitalnih kanalov, po katerih lahko pridemo v stik z uporabnicami. Navdaja nas optimizem, in sicer si želimo, da bi epidemija prinesla tudi nekaj dobrega – morda si bomo zdaj vzeli več časa za razmislek pred nakupom oblačila, z nakupom pa podprli tudi manjše, etične blagovne znamke, proizvajalci katerih večino svojega truda usmerjajo v lokalno, pravično in trajnostno izdelavo svojih proizvodov.«

  • cwwRPO7w

    Obleka Pomlad - Poletje.Foto: Robert Ribič

Avtor: Tanja Glogovčan Belančić

Datum: 13. maj 2020

Čas branja: 2 min