Skoči do osrednje vsebine

30 let Studia Draž

Studio Draž je družinsko podjetje, ki letos obeležuje trideseto obletnico izdelovanja pletenin. Pletenine Draž sta od svojih prednikov prevzela brat in sestra Urška in Tomaž. Njun ustvarjalni proces poteka od začetka do konca, od izbire materialov, oblikovanja tekstur do ročnega rezanja in sestavljanja kosov.

Oblikovanje oblačil kot poslanstvo

Odgovorno ravnanje do ljudi in narave jima veliko pomeni, predvsem pa izdelujeta oblačila, ki so trajna. Kako dolgo oseba nosi oblačilo, kaj ji to pomeni, kako se počuti ob njem - vse to govori o pravi vrednosti oblačil. To so povratne informacije, ki jih prejemajo od svojih strank. Brez njih ne bi bilo podjetja Draž.

Njihova vzdržljiva oblačila nudijo varno, udobno, praktično, lepo, vsebinsko in vizualno močno podobo ter trajno zavetje. Kako ustvarjajo takšna oblačila? Kadar uspe oblikovalcu te ideje prenesti s papirja v vsebino in podobo oblačila, je njegovo poslanstvo izpolnjeno, zatrjujeta. Za kvalitetno spletenim, oblikovanim in izdelanim oblačilom stoji ogromno znanja, dela, pozornosti, senzibilnosti in strasti. Vse to znanje in obrtniška spretnost ter doslednost se realizirajo v oblačilih Draž. Na ta način izražajo spoštljivost do materiala, svojega dela, okolja in ljudi, ki oblačila nosijo. Tako ustvarjenih oblačil ljudje ne zavržejo, kadar jih iz kakršnega koli razloga prenehajo uporabljati, jih lahko prinesejo v njihov studio, kjer jih v skladu z njihovimi potrebami in željami rekonstruirajo, ali pa jih podarijo nekomu, ki jih uporablja naprej. V svetu modne industrije je takšen pristop redkost, saj ne prinaša dobička, kakršnega pričakuje industrija, ki vsakodnevno proizvaja na kupe oblačil. Ob dejstvu, da je takšno količino proizvodov nemogoče ponositi in potrošiti, ju takšen pristop napeljuje k mnogim vprašanjem o smislu njunega dela, oblikovanja oblačil in smislu življenja nasploh.

1 / 5

Kako v »modnem stroju« prenasičenosti najti pot do ravnovesja in harmonije?

S širšim zavedanjem o pasteh manipulacije v modni industriji lahko ozavestimo svoje potrebe in želje in se ognemo sledenju prikritim sporočilom modne industrije, ki nam poskuša sugerirati, kaj vse potrebujemo, da bomo urejeni in »srečni«, dodajata. Zavedati se moramo, da je modna industrija takoj za prehrambeno drugi največji onesnaževalec okolja, po drugi strani pa pogosto slišimo pritožbe žensk, da pri prepolnih omarah nimajo kaj obleči. Podobno so za prehrambeno industrijo prerokovali Indijanci: beli človek bo imel poln krožnik hrane in nič za jesti. Namen današnjega kupovanja oblačil je nemalokrat imeti in zavreči. Zavržena oblačila pogosto končajo kot odpadek v naravi, kjer se zaradi sintetičnih vlaken in kemične obdelave razgrajujejo tudi do sto let. Kemikalije prehajajo v zemljo, vodo in nemalokrat jih dobimo servirane na krožniku.

Studio Draž: »Kljub navedenim dejstvom in kritikam modne industrije smo modni oblikovalci njeno nasprotje: obrtniki, iskalci resnice, lepote in novih podob, tehnoloških rešitev in nerealiziranih krojev. Vodi nas želja po ustvarjanju oblačil, ki bodo ljudem v veselje in se bodo v njih počutili lepe in varne. Kadar stranke potrdijo smiselnost naših želja in dejanj s poročanjem o dobrem počutju v naših oblačilih, ki jih z veseljem nosijo, je naš namen dosežen in krog od ideje do sočloveka je sklenjen.«

 

1 / 7

Avtor: Vesna Žarkovič

Datum: 16. november 2023

Čas branja: 3 min