Na Bledu se je uspešno zaključil panel o turizmu z naslovom Moč podatkov v turizmu danes in jutri, ki je potekal v okviru 19. mednarodne konference Blejski strateški forum. Dogodek, ki ga je organizirala Slovenska turistična organizacija v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, je združil vrhunske strokovnjake, predstavnike držav, destinacij in turističnega gospodarstva iz Slovenije in tujine, ki so razpravljali o ključni vlogi podatkov pri oblikovanju prihodnosti turističnega sektorja.
Nenehno izobraževanje in inovacije
Vidni govorci so v sklopu panela prikazali, kako podatki omogočajo personalizacijo turističnih izkušenj, izboljšujejo upravljanje turističnih tokov ter podpirajo trajnostni razvoj in zaščito okolja. Izpostavljena je bila potreba po nenehnem izobraževanju in inovacijah, ki so nujne za konkurenčnost sektorja. Kakovostni podatki so, kot so se strinjali sodelujoči, temelj za sprejemanje strateških odločitev, ki omogočajo trajnostno rast turizma.
-
Državni sekretar na MGTŠ Matevž Frangež je v uvodnem nagovoru dejal, da so podatki ključni za sprejemanje pravih odločitev ter za uspešno in učinkovito ravnanje tako z deležniki kot gosti slovenskega turizma. Foto: Nik Bertoncelj
-
Generalna direktorica Direktorata za turizem pri MGTŠ Dubravka Kalin je izpostavila: »Strategija slovenskega turizma 2022 – 2028 poleg sedmih ključnih politik vključuje tudi tri horizontalne politike, prva med temi je politika digitalne preobrazbe slovenskega turizma." Foto: Nik Bertoncelj
-
Generalna direktorica Statističnega urada RS (SURS) Mag. Apolonija Oblak Flander je navedla: »Poslanstvo Statističnega urada RS je zagotoviti aktualne statistične podatke za širok krog uporabnikov." Foto: Nik Bertoncelj
-
Erwin Hinteregger, generalni direktor IDM Južna Tirolska: »Poudarek na trajnostnem razvoju destinacije, zlasti na gorskih območjih, mora biti glavna prednostna naloga. Digitalna preobrazba in ustrezno izkoriščanje njene moči lahko poganjata zdrav razvoj." Foto: Nik Bertoncelj
Turistični sektor se sooča s številnimi izzivi, kot so potreba po trajnostnem razvoju, digitalni preobrazbi in učinkovitem upravljanju turističnih tokov. Da bi se industrija uspešno prilagodila tem izzivom, je nujno imeti jasno vizijo, kako in kam želimo usmeriti razvoj turizma. Podatki in napredne tehnologije so pri tem ključna orodja za doseganje teh ciljev.
-
Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj je navedla, da v svetu, kjer digitalna transformacija globoko preobraža vse panoge, tudi turizem ne sme zaostajati. Slovenija, z bogato naravno in kulturno dediščino, ponuja edinstveno turistično izkušnjo, vendar je prav moč podatkov tista, s katero lahko to izkušnjo še izboljšamo in nadgradimo. Foto: Nik Bertoncelj
-
Izvršna direktorica Svetovne turistične organizacije (UN Tourism) Natalia Bayona je izpostavila pomen izobraževanja na področju digitalnih veščin: »Inovativnost in izobrazba sta najpomembnejši za digitalno preobrazbo turističnega sektorja, ki je ves čas na čelu pri uvajanju novih tehnologij." Foto: Nik Bertoncelj
-
Izvršni direktor Evropske potovalne komisije (ETC) Eduardo Santander je spomnil, da popotniki danes pričakujejo brezhibne digitalne izkušnje s pritiskom na gumb: »Za evropske turistične organizacije je bistvenega pomena sprejetje na podatkih temelječih strategij za izpolnitev teh pričakovanj, da lahko ponudijo prikladne in nove rešitve, ki jih obiskovalci iščejo. Foto: Nik Bertoncelj
-
Tobias Pogorevc, generalni direktor družbe Helvetic Airways, pa je izpostavil pomen podatkov v letalstvu: »Moč podatkov bo spremenila celo vrednostno verigo v turističnem in letalskem sektorju: medtem ko bodo v turizmu potovalne izkušnje personalizirane, turistični toki pa bolje upravljani, bodo v letalstvu letalske povezave optimizirane, flote pa učinkoviteje razporejene. Foto: Nik Bertoncelj
-
Na fotografiji (z leve): Martina Gojkošek - STO, Matevž Frangež - MGTŠ, Eduardo Santander - ETC, Erwin Hinteregger - IDM Južna Tirolska, Dubravka Kalin - MGTŠ, Natalia Bayona - UN Tourism, mag. Maja Pak Olaj - STO, mag. Apolonija Oblak Flander - SURS ter Tobias Pogorevc - Helvetic Airways. Foto: Nik Bertoncelj
Datum: 4. september 2024
Čas branja: 4 min