Skoči do osrednje vsebine

Mit in legenda, zavita v meglo…

Mineva 80 let, odkar so vlačilci med drugo svetovno vojno iz Pulja odvlekli znameniti italijanski čezoceanski parnik Rex, ki je v bližini obalne ceste med Izolo in Koprom zaradi plitvega morja nasedel 200 metrov od obale in se nagnil. Dva dni pozneje so ladjo napadla zavezniška letala. Gorela je štiri dni, se prevrnila na bok in delno potonila.

Najsodobnejša ladja svojega obdobja

Najsodobnejša ladja svojega obdobja je bila skoraj trikrat močnejša od Titanika, v dolžino je merila nekaj manj kot tri nogometna igrišča in ponašala se je z  »modrim trakom«, nagrado za hitrostni rekord v vožnji čez Atlantik.

Edina italijanska ladja, ki je v zgodovini osvojila modri trak, je bila ladja Rex.

Zgrajena je bila v Genovi, leta 1931. Krstila sta jo kralj Vittorio Emanuele III in kraljica Elena. Narejena je bila leta 1931. Tako velika potniška ladja ni do tedaj nikoli plula pod italijansko zastavo. Ladja je bila del flote Navigazione Generale Italiana.

1 / 2

Nasedla ladja

5. septembra 1944 so ladjo zaradi možnosti bombardiranja Trsta, pripeljali na slovensko obalo, da bi jo bolje skrili pred zavezniki. Zaradi svoje velikosti in plitvosti našega morja, je ladja nasedla približno 200 metrov od obale, med Izolo in Koprom. 8. septembra so jo napadla zavezniška letala. Rex je gorel štiri dni.

1 / 2

Luksuzen hotel s šestimi zvezdicami

Rex je predstavljal kombinacijo ladje z visoko tehnologijo in luksuznega hotela s šestimi zvezdicami. Zaradi svetovnih političnih dogajanj je bila njegova življenjska doba kratka, konec pa že kar neugleden – izropan, zbombardiran in požgan je postal največji rudnik železa v Sloveniji.
Ladja Rex še vedno vzbuja zanimanje – tako v naših krajih, kjer se je končala njegova življenjska pot, še bolj pa v Italiji.

Slog 19. stoletja

Notranja arhitektura je posnemala slog 19. stoletja, oprema je bila zelo luksuzna, stopnja razkošja pa je rasla po razredih. Hotelske usluge so se delile v štiri razrede.

Na ladji so se gostje kratkočasili na kopališčih in v bazenih, na igriščih, v telovadnici, otroci v otroških igralnicah, v gledališču, knjižnici z 2000 knjižnimi enotami, novost je bil zvočni kino.

Veliko je bilo sprehajališč, salonov oziroma dvoran različnih velikosti (največji je bil praznični salon v prvem razredu – 500 m2 površine in 7 m visok), novost pa sta bila še fizioterapevtski kabinet in solarij. Dobro je bilo poskrbljeno za zdravstveno počutje gostov – poleg ambulant in lekarn po turističnih razredih je bila na ladji tudi mini bolnišnica s štirimi oddelki in kompletno zdravniško oskrbo, seveda, v prvem razredu.

Pa tudi drugače je bilo poskrbljeno za udobje gostov – od eno in dvoposteljnih sob do pravih stanovanj v prvem razredu s kopalnico ali tušem, s toplo in mrzlo, sladko in slano vodo, z zračnim hlajenjem, nadstropja pa so bila povezana še z dvigali.

K temu dodajmo še trgovine in kompletno ponudbo javnih lokalov, serijo uradov – turistični, informativni, pošta, banka pa še kaj.

Avtor: Vesna Žarkovič

Datum: 22. oktober 2024

Čas branja: 4 min