Skoči do osrednje vsebine

Znamka I feel Slovenia ni prelomila obljub

Ob boku dogajanja sejma Alpe Adria je Urad za komuniciranje v sredo, 29. januarja, sodeloval na okrogli mizi o slovenskih blagovnih znamkah. Urad je namreč skrbnik nacionalne znamke I feel Slovenia.

V imenu Urada se je razprave udeležila mag. Polona Prešeren, ostali razpravljavci so bili mag. Anja Zorko, vodja Centra za kreativnost, mag Livija Kovač Kostantinovič iz Slovenske turistične organizacija, Tomaž Jontes iz Olimpijskega komiteja Slovenije, dr. Tanja Lešnik Štuhec pa je predstavljala znamko Izvorno Slovensko. Okroglo mizo je povezoval Niko Slavnič, The Slovenia.

Razpravljavci so na okrogli mizi izpostavili, da je Slovenija znamko I feel Slovenia vzpostavila pred skoraj 20 leti, še danes pa je po njihovi oceni enako aktualna, saj je bila postavljena na pravih temeljih. Možnosti za njeno širšo prepoznavnost sicer obstajajo.

»Na nacionalno znamko I feel Slovenia smo lahko zelo ponosni. Po skoraj 20 letih je še vedno tako zelo aktualna kot leta 2007. Naše vrednote in identiteta znamke so bile postavljene na trdnih temeljih in niso dajale praznih obljub,« je izpostavila Polona Prešeren iz UKOMa, ki v imenu Republike Slovenije skrbi za znamko I Feel Slovenia. Kot je poudarila, mora vsaka znamka, če želi preživeti, dajati uresničljive obljube »in naše so bile uresničljive«. Razložila je, kako so potekali začetki upravljanja znamke, kako je prišlo do odločitve, da skrbništvo nad nacionalno znamko pripade Uradu za komuniciranje. »Urad združuje in deluje kot vezni člen med različnimi resorji, zato resnično lahko poveže različna področja in v najširšem smislu skrbi za promocijo Slovenije«, je dejala. Ocenila je, da je Urad z znamko prehodil lepo pot, ki ni bila vedno lahka. »Večkrat smo orali ledino, ni nam bilo vedno lahko, a smo ponosni na svoje dosežke. Imamo še veliko možnosti in manevrskega prostora za nadaljnjo krepitev prepoznavnosti znamke,« je dejala.

Livija Kovač Kostantinovič iz Slovenske turistične organizacije je izpostavila, da je Slovenija zelo uspešna pri znamčenju na področju turizma. V raziskavi turističnega razvoja, ki jo je lani med 119 državi izvedel Svetovni gospodarski forum, je pri indikatorju ocene strategije znamčenja (brandinga) zasedla prvo mesto. Na tem področju po njenih besedah za sabo puščamo odlične upravljavce z nacionalnimi znamkami, kot sta Švica in Avstrija, je dejala.

STO izvaja številne aktivnosti in projekte, veliko moči usmerjajo v sodelovanja z ambasadorji. Kovač Kostantinovič je pri tem izpostavila sodelovanje z uspešnimi športniki, kot sta košarkar Luka Dončić in kolesar Tadej Pogačar. »Šport je močan promotor, dviguje naš nacionalni ponos,« je podarila.

Temu je pritrdil tudi Tomaž Jontes iz Olimpijskega komiteja Slovenije. Med drugim se je na okrogli mizi dotaknil razprav v javnosti o tem, da bi imeli slovenski športniki poenotene zelene reprezentančne drese, s čimer bi še dvignili prepoznavnost Slovenije. Pojasnil je, so dovoljene barve - zelena, modra in bela - zakonsko opredeljene. Nekatere zveze se sicer po njegovi oceni predpisa ne držijo popolnoma, nekatere slabo, je pa prepričan, da imajo drese »dobro razdelane« na OKS. »Poleg Nizozemcev smo najbolj prepoznani. Te tri barve so se očitno dobro prijele,« je poudaril.

Vodja Centra za kreativnost Anja Zorko je predstavila blagovno znamko Made in Slovenia, ki je, kot je dejala, nastala v sklopu Muzeja za arhitekturo in oblikovanje na pobudo stroke. »Zdelo se nam je, da Sloveniji v svoji komunikaciji oziroma promociji umanjka pri enem od zelo pomembnih segmentov te naše dodane vrednosti, ki je ustvarjalnost,« je pojasnila. Blagovno znamko Made in Slovenia, ki je skozi leta rasla, so razširili tudi na različna priložnostna darila.

Tanja Lešnik Štuhec s fakultete za turizem pa je spregovorila o mreži blagovnih znamk Izvorno Slovensko. Kot je dejala, je model nastal iz potreb lokalnega okolja, danes pa je v mreži 14 znamk. Model Izvorno Slovensko je, kot je dejala, danes tudi v različnih mednarodnih okoljih prepoznan kot nekaj posebnega, saj da je zelo trajnostno naravnan.

Avtor: Urad za komuniciranje; photo: Nebojša Tejić/STA

Datum: 30. januar 2025

Čas branja: 2 min