Skoči do osrednje vsebine

Slovenija vse bolj zanimiva za tujce

Slovenija je edinstvena in trajnosti zapisana dežela, ki v vseh letnih časih navdušuje z možnostmi za doživetja. Je dežela, ki ponuja nekaj za vsakogar: aktivna doživetja v objemu neokrnjene narave, mestni oddih, podčrtan s kulturo, sproščujoče počitnice v termah ali gastronomska razvajanja z lokalnimi okusi v vrhunskih restavracijah. Zato ne čudi, da številni svetovni mediji priporočajo Slovenijo kot trendovsko turistično destinacijo, predvsem zaradi svoje trajnostne in butične usmeritve.

Turistični delavci se pohvalijo s podatkom, da je Slovenijo lani obiskalo 6,2 milijona turistov, kar je 5,5 odstotka več kot leto prej, prenočitev pa je bilo s 16,1 milijona za 3,5 odstotka več. Prihodov je bilo le še 0,6 odstotka manj kot v rekordnem letu 2019, prenočitev pa je bilo za dva odstotka več kot v letu pred izbruhom pandemije covida-19.

1 / 4

Trajnostne in butične oblike turizma

Razveseljuje podatek, da so se turisti obnašali bolj trajnostno, kar ustreza viziji turizma, in da je država kljub katastrofalnim poplavam v špici sezone dosegla odlične rezultate. Slovenija je lani okrevala hitreje od evropskega in svetovnega povprečja. Izpostaviti velja lansko rekordno število ameriških turistov. Njihovi prihodi so za 31 odstotkov presegli tiste iz leta 2022.

Slovenija je v zadnjih dveh letih občutno vlagala tudi v turistične nastanitvene obrate, smučarska središča pa so prestrukturirana v celoletne gorske centre. Obnovljeni so tudi objekti in površine javne turistične infrastrukture v lokalnih destinacijah.

1 / 4

Slovenija - dežela umetnosti in kulture

V načrtu je razpis za spodbujanje uvajanja okoljskih znakov za leto 2024 ter javni razpis za razvoj turizma v turističnih destinacijah v okviru evropske kohezijske politike. V okviru slednjega bo na voljo sedem milijonov evrov. Na ministrstvu za gospodarstvo, šport in turizem se pripravljajo tudi na spremembo zakona o gostinstvu, ki ga pišejo skupaj s podjetniki, želijo pa si, da bi bil usklajen s socialnimi partnerji.

STO se ob številnih intenzivnih ciljno usmerjenih oglaševalskih kampanj letos med drugim pripravlja tudi na evropsko nogometno prvenstvo in olimpijske igre. Še naprej bodo sodelovali s slovenskimi vrhunskimi športniki, obenem pa so ob vstopu v novo dvoletno osrednjo promocijsko komunikacijsko temo - umetnost in kultura - predstavili še sodelovanje z glasbeno skupino Joker Out, ki bo nagovarjala zlasti mlajše generacije.

Ključni cilj je dvig ugleda in privlačnosti Slovenije kot destinacije umetnosti in kulture. STO bo letos med drugim začela s kampanjo na Spotifyju, s katero bodo prvič vstopili v svet zvočnega oglaševanja. S tem pristopom želijo Slovenijo predstaviti na svež in inovativen način.

Povezava Slovenije s svetom

K uspešnim turističnim rezultatom veliko prispeva tudi povezanost Slovenije s svetom. Letalska družba Norwegian bo tako 29. aprila letos vzpostavila novo letalsko povezavo med Ljubljano in Kobenhavnom. Leti bodo na voljo dvakrat tedensko, ob ponedeljkih in petkih v nizki sezoni (pomladi in jeseni) ter ob torkih in sobotah v visoki sezoni (sredi poletja).

"Svojo mrežo letov še naprej širimo z novimi destinacijami in Ljubljana je vznemirljiva nova turistična destinacija, ki ponuja kulturo, naravo in mestne užitke za družine. Dobro se ujema z našo ambicijo navdihniti naše stranke, da odkrivajo nove kraje,« o povezavi med Kobenhavnom in Ljubljano pravi Magnus Thome Maursund, glavni komercialni direktor pri Norwegianu. »Zelo smo veseli, da bo Norwegian s svojimi leti iz Kobenhavna v Ljubljano povezal nordijsko regijo s Slovenijo. Slovenija je zeleno srce Evrope – čudovita turistična destinacija in izjemen kraj za poslovne dogodke,« pa dodaja Tanja Fajon, ministrica za zunanje in evropske zadeve Slovenije.

Avtor: Vesna Žarkovič

Datum: 29. januar 2024

Čas branja: 3 min

Deli