Skoči do osrednje vsebine

S skupnimi močmi in z jasnim ciljem – unovčimo športni potencial Slovenije

Novoimenovani minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je s partnerji – direktorico Slovenske turistične organizacije (STO) mag. Majo Pak, vršilko dolžnosti direktorice Urada Vlade RS za komuniciranje Petre Bezjak Cirman ter vršilca dolžnosti direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija – predstavil načrte na področju turizma in športa v tekočem letu, kjer je izpostavil pomen sistematičnega pristopa k načrtovanju in financiranju velikih mednarodnih športnih tekmovanj za državo.

Šport povezan z gospodarstvom in turizmom

»Odločitev, da šport prvič v zgodovini naše države povežemo z gospodarstvom in turizmom, je prelomna – razumem jo kot izziv, obenem pa kot odlično priložnost za nadaljnji razvoj in utrditev Slovenije med najuspešnejše države,« Kakovostna ponudba športa in s športom povezanih produktov po ministrovih besedah predstavlja velik motiv za prihod turistov.

Direktorica STO mag. Pak je dodala, da so velik potencial športnega turizma na STO prepoznali že pred leti in zagnali vrsto promocijskih aktivnosti: »Danes uspešno sodelujemo s športnimi ambasadorji in drugimi športniki, izpostavljamo turizem in znamko I feel Slovenia na najodmevnejših športnih prireditvah ter s promocijo aktivnih počitnic navdušujemo ljubitelje športa ter aktivnega načina življenja ter jih vabimo v Slovenijo.« Rezultati slovenskega turizma so se v lanskem letu sicer že skoraj čisto približali do sedaj rekordnemu predkovidnem letu 2019, kjer minister posebej izpostavlja dejstvo, da »smo okrevali tudi glede prihoda tujih gostov, in sicer celo bolj kot Evropa in svet, a v tem pogledu še nismo na predkovidni ravni.« Slovenija je vse bolj cenjena kot zanimiva turistična destinacija, priporočajo jo svetovno znani turistični vodniki in to je odlična odskočna deska za uresničitev Strategije slovenskega turizma 2022–2028. S tem se je strinjala tudi direktorica Slovenske turistične organizacije (STO),

Dvig kakovosti turistične ponudbe

Minister Han je ob pogledu nazaj izpostavil 148 milijonov evrov vredne razpise, katere ministrstvo usmerja v dvig kakovosti turistične ponudbe s preoblikovanjem gorskih centrov v celoletna turistična središča, dvigom kakovosti in trajnosti nastanitvenih kapacitet ter nadaljnjim razvojem javne turistične infrastrukture. Minister je spomnil, da je ministrstvo z 1,8 milijona evrov podprlo tudi obstoječe letalske linije osmih letalskih družb in vzpostavilo dve novi letalski povezavi ter napovedal, da bo vlada v okviru Zakona o pomoči za zagotovitev večje letalske povezljivosti v naslednjih treh letih za to namenila nadaljnjih 16,8 milijona evrov. Minister je kot ključen element pri dvigu kvalitete turistično-gostinskih storitev izpostavil tudi boljše upravljanje s kadri in izrazil optimizem glede doprinosa, ki ga ima k temu nov aneks h kolektivni pogodbi za gostinstvo in turizem.

Minister je napovedal, da ministrstvo letos namerava spremeniti tudi Zakon o gostinstvu, in sicer z namenom za oblikovanje sodobnejšega pravnega okvira za delovanje gostinstva. Prav tako bo zagrizlo v trd oreh reševanja močno zastarele žičniške infrastrukture na Kaninu ter prenovo Zakona o Kobilarni Lipica, s katerim želi uveljaviti enovit model organiziranosti, vključiti načela korporativnega upravljanja ter spremeniti model vlaganj v premoženje v lasti države. Ministrstvo pripravlja Javni razpis za sofinanciranje turističnih atrakcij in projektov ob objektih kulturne dediščine, za kar bo najkasneje v začetku leta 2024 namenilo sedem milijonov evrov, že v prvem četrtletju 2023 pa bo s sredstvi javnega razpisa podprlo implementacijo okoljskih znakov pri turističnih ponudnikih, za kar bo namenilo 300.000 evrov.

Vrnimo športu, kar Sloveniji šport že ves čas daje

Minister Han se je poklonil dosežkom vseh slovenskih športnikov in dejal, da se z njimi močno poistovetijo tudi vsi državljani in jim predstavljajo vsakodnevno motivacijo: »Zato je čas, da športu vrnemo, kar Sloveniji šport že ves čas daje.« Da bo to mogoče, je minister navedel štiri ključne korake, in sicer zagotovitev sistemskih vlaganj v športno infrastrukturo in površine za šport v naravi, sistematično načrtovanje in sofinanciranje organizacije velikih mednarodnih športnih prireditev, razvoj novih vrhunskih športnikov in njihovih trenerjev ter spodbujanje sodelovanja športa, gospodarstva in turizma  za multipliciranje učinkov. Kot primer slednjega je navedel Svetovno prvenstvo v nordijskem smučanju v Planici 2023. »Preko medijev bo dogodek spremljalo več kot 450.000.000 posameznikov iz 90-ih držav po svetu. Takšnih priložnosti za promocijo države in našega gospodarstva enostavno ne bomo več izpustili je bil jasen minister.

Smo narod izjemnih športnikov

Kot je izpostavila vršilka dolžnosti direktorice Urada Vlade RS za komuniciranje Petra Bezjak Cirman, »smo narod izjemnih športnikov, tako v individualnih športnih panogah kot skupinskih športih.« Pravi, da smo verjetno eden najmanjših narodov, ki so mu uspeli takšni rezultati, zato se zavedamo, da so prav športniki tisti, ki prvi ponesejo ime naše države v svet, so torej prvi ambasadorji naše države. »Športniki nas vse povezujejo s svojimi uspehi - nas, ki navijamo doma, in navijače, ki jih bodrijo po vsem svetu. Tudi ti so se v preteklosti že večkrat izkazali s svojo srčnostjo in entuziazmom ter poskrbeli za neverjetno kuliso na športnih prireditvah in s tem poskrbeli, da nas je svet spoznal,« je bila jasna Bezjak Cirmanova.

Poleg vrhunskih športnikov, ki so ambasadorji naše države, pa je vršilec direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija Rok Capl izpostavil tudi ambasadorje slovenskega gospodarstva, ki jih je agencija identificirala med 41-imi prebojnimi slovenskimi podjetji. »Ti pričajo o naprednih tehnoloških rešitvah, visoki kakovosti izdelkov in vrhunskih inovacijah naše dežele,« pravi Capl.

Avtor: Vesna Žarkovič

Datum: 31. januar 2023

Čas branja: 6 min