Skoči do osrednje vsebine

Teden otroka: odgovor je pogovor

Avtor: Danila Golob

Datum: 5. oktober 2020

Čas branja: 2 min

Od 5. do 11. oktobra obeležujemo Teden otroka®. Letos se njegova vsebina povezuje s Telefonom za otroke in mladostnike, ki praznuje 30 let, zato je tema tedna otroka tokrat slogan telefona TOM: odgovor je pogovor.

V tednu otroka zveze in društva prijateljev mladine organizirajo različne prostočasne in razvedrilne dejavnosti za otroke v vseh večjih krajih po Sloveniji, obeležujejo pa ga tudi vrtci in šole.

Tom – telefon za otroke in mladostnike praznuje 30 let

Telefon TOM deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). Ustanovljen je bil leta 1990 na pobudo komisije za otrokove pravice pri ZPMS. Pet let pozneje je zaživela Nacionalna mreža TOM, ki povezuje okoli 200 usposobljenih svetovalcev in je pod enotno brezplačno številko omogočila telefonsko pomoč otrokom in mladostnikom po vsej Sloveniji, ki se srečujejo z različnimi vprašanji, dilemami ali stiskami. Med najpogostejšimi vsebinami, ki jih beležijo na telefonu TOM, so vrstniki, družina, ljubezen.

1 / 2

Leto 2020 nam je vsem prineslo spremembe. Spopadanje z epidemijo covid-19 je postalo del našega življenja. Upoštevanje ukrepov za zajezitev širjenja okužb, skrb za naše zdravje, omejevanje stikov … Vse to je naša sedanjost in v takšnem položaju je pogovor z nekom izredno pomemben – še posebej za mladostnike, ki so v zelo intenzivnem in občutljivem obdobju odraščanja.

V času epidemije covid-19 so svetovalci telefona TOM opazili naraščanje klicev, povezanih z duševnim zdravjem – osamljenost, strah, depresija, razmišljanje o samopoškodovanju in samomoru. Telefon TOM je v tem času opravil pomembno nalogo pri svetovanju in pomoči v stiski otrokom in mladostnikom.

Zato letos ob tednu otroka na ZPMS še posebej poudarjajo: odgovor je pogovor. V okviru praznovanja 30-letnice delovanja telefona TOM so skupaj z Muzejem pošte in telekomunikacij pripravili razstavo z naslovom Odgovor je pogovor.

Telefon TOM je za otroke in mladostnike na voljo na liniji 116 111 ali prek elektronske pošte tom@zpms.si in e-klepetalnice.

Varne točke v Sloveniji

V Sloveniji je več kot 750 Unicefovih varnih točk. Zaživele so že v 105 krajih po vsej Sloveniji.

Otroci, ki se znajdejo v težavah, potrebujejo nasvet ali so v stiski, se lahko v Unicefove varne točke po pomoč zatečejo vse dni v letu. Te varne točke so različni javni prostori, kot so knjižnice, zavarovalnice, lekarne, cvetličarne, mladinska središča, trgovine in podobno, v katerih so ljudje, usposobljeni za pomoč otrokom.

Varne točke lahko otroci prepoznajo po posebni nalepki – smejoči se hišici, ki je nameščena ob vhodu na vidnem mestu.

1 / 2

Slovenija je prva na svetu, ki je uvedla mobilne varne točke.

Od oktobra 2019 so vsi mestni avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) tudi Unicefove varne točke, tako da lahko otroci poiščejo pomoč, zaščito ali nasvet tudi na avtobusu. Septembra 2020 je Ljubljani sledila Nova Gorica in med novimi varnimi točkami vzpostavila tudi štiri mobilne na mestnih avtobusih ponudnika Nomago.

V varne točke po vsej Sloveniji se na leto zateče več sto otrok. Kot pravijo v Unicefu, varno okolje pomeni varno in srečnejše odraščanje.

Ob tednu otroka se spomnimo, da ima vsak otrok pravico do preživetja in razvoja; pravico, da se šola, živi brez nasilja in zlorab, sodeluje v družbi in je slišan.