Skoči do osrednje vsebine

Direktorica UKOM-a Petra Bezjak Cirman na dnevih slovenskega turizma o moči znamke I feel Slovenia

Datum: 13. november 2025

Čas branja: 2 min

Na plenarnem dnevu v okviru dnevov slovenskega turizma 2025, ki je 11. novembra potekal na Brdu pri Kranju, se je zbralo približno 300 predstavnikov slovenskega turizma. V ospredju razprav sta bila moč in pomen nacionalne znamke I feel Slovenia, ki že osemnajst let uspešno utira pot prepoznavnosti naše države v svetu.

Z njo se Slovenija predstavlja doma in po svetu, krepi svojo prepoznavnost, simbolni položaj, ugled in vpliv v mednarodnem prostoru. Slogan poudarja, da je treba našo državo občutiti in doživeti – z besedo, zvokom, barvo, dotikom, dejanjem in izkušnjo.

Skrbnik nacionalne znamke I feel Slovenia je Urad Vlade Republike Slovenije za komuniciranje (UKOM). Odgovoren je za razvoj in upravljanje znamke ter za pravilno uporabo znamke in njenih elementov.

1 / 2

Svoje poglede o ohranjanju moči znamke je na okrogli mizi delila direktorica UKOM-a Petra Bezjak Cirman:

»Znamka odraža identiteto Slovencev in njihove temeljne vrednote. V sebi nosi ljubezen, ki se skriva v besedi Slovenija, ter povezanost z zeleno, ki pomeni naravo in zavezanost trajnosti«.

V času, ko nas povsod obkrožajo informacije, je po njenem mnenju ključno, da je znamka prisotna na družbenih omrežjih in da sodeluje z ambasadorji, ki njeno zgodbo približajo ljudem. Direktorica vidi še veliko priložnosti za nadgradnjo znamke, predvsem pri digitalni promociji. Ob tem posebnem dogodku je poudarila, da so na Uradu Republike Slovenije za komuniciranje ponosni na nacionalno blagovno znamko z dolgoletno tradicijo.

V zanimivi razpravi, ki jo je vodila prof. dr. Maja Zalaznik z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, so sodelovali še Simon Anholt, mednarodno priznani strokovnjak za nacionalne znamke, Sašo Avsenik, harmonikar in vodja Ansambla Saša Avsenika, Kris Guštin, član priljubljene glasbene skupine Joker Out, in Ana Savšek, vodja sektorja Vsebinski digitalni marketing na Slovenski turistični organizaciji.

Vabljeni k ogledu posnetka okrogle mize tukaj.

Pogled naprej s strokovnjaki in podelitev najvišjih priznanj v slovenskem turizmu

Pred okroglo mizo so v strokovnem delu programa nastopili priznani domači in tuji strokovnjaki Zenel Batagelj, Simon Anholt, Terry Stevens in Mitja Tuškej. Govorili so o prihodnosti znamčenja, pomenu raziskav in o tem, zakaj mora Slovenija tudi v prihodnje strateško upravljati svojo podobo. 

Dogodek je bil tudi priložnost za podelitev slavnostnih priznanj za leto 2025. Turistična zveza Slovenije je prejela priznanje ob 120-letnici, Slovenska turistična organizacija pa ob 30-letnici delovanja. S priznanjem kristalni triglav za osebnost leta so nagradili mag. Majo Pak Olaj, direktorico Slovenske turistične organizacije. Ambasador slovenskega turizma pa je postala letalska družba Turkish Airlines, družba s predanostjo in strateškim razumevanjem pomena letalske povezljivosti Slovenije z drugimi kraji v različnih državah. Priznanji je podelil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.

Govorniki na plenarnem dnevu so se strinjali, da znamka ni le orodje promocije, temveč vplivni instrument, ki gradi čustveno povezanost, krepi zaupanje in usmerja razvoj. Slovenija svojo podobo gradi kot zelena, butična in trajnostno usmerjena dežela. S skupnimi močmi bo to pozitivno podobo ohranjala in nadgrajevala tudi v prihodnje.