Skoči do osrednje vsebine

Slovenija prejela priznanje italijanske revije Food and Travel

Avtor: Vesna Žarkovič

Datum: 12. oktober 2020

Čas branja: 2 min

Slovenija je kot edina tuja država prejela priznanje revije Food and Travel Italia za odličnost na področju gastronomije. Vrhunska slovenska chefinja Ana Roš je bila nagrajena s priznanjem »International Chef of the Year«, vinarja Marjan Simčič in Leonardo Simčič pa s priznanji za kakovost na področju vinarstva.

Priznanje v kategoriji »Nation of the Year« Sloveniji in ugledna priznanja najbolj prepoznavni slovenski kuharski mojstrici in vinarjema dodatno izpostavljajo Slovenijo kot destinacijo za vrhunska gastronomska doživetja na italijanskem in globalnem trgu. Priznanje, ki je pripadlo Sloveniji, je bilo edino na področju gastronomije, podeljeno tuji državi, kar nagradi daje še dodatno težo.

Ana Roš je prejemnica nagrade »International Chef of the Year«, vinar Marjan Simčič prejemnik posebne nagrade, katero podeljuje uredništvo revije Food and Travel Italia v kategoriji »International Wine of the Year« za vino Chardonnay Opoka Cru 2017, Leonardo Simčič pa prejemnik nagrade »Young Interprenour of Wine 2020«.

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije: »Podelitev štirih priznanj Sloveniji s strani ugledne prepoznane gastronomske revije z več kot 600.000 bralci po vsem svetu nas iskreno veseli, saj se na ta način povečuje prepoznavnost Slovenije kot gastronomske destinacije. Ugledna priznanja pomenijo potrditev odličnosti slovenske gastronomije in večjo pozornost medijev, poslovne in splošne javnosti Sloveniji.

Še posebej so nagrade dobrodošle v letu, ko je Slovenija dobila prvi Michelinov vodnik in kar sedem Michelinovih zvezdic ter v luči Slovenije kot nosilke naziva Evropska gastronomska regija 2021.

Priznanja so velika spodbuda in motivacija na poti k okrevanju turizma in nadaljnji rasti prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot trajnostne destinacije za odlična gastronomska doživetja

Priznanja so bila podeljena na osnovi spletnega glasovanja bralcev revije Food and Travel Italija (glasovanje je potekalo od junija do septembra letos).

Ana Roš: »Vsaka nagrada, ki jo prejmem oziroma, ki jo prejme moj team, je velikega pomena in ima posebno mesto v naših srcih in v naših občutkih predvsem zato, ker pomeni nagrado za dosedanje delo, to je za ves trud za nazaj.

Nagrada je tudi velika spodbuda, da bomo delali še bolje in še več in hkrati zavedanje, da vemo, da imamo prostor za svojo osebno in profesionalno rast.

Dan, ko nagrado prejmemo je gotovo dan za slavje, drugi dan pa se začenja nov dan z novimi izzivi, v kuhinji in v servisu. Zato se zahvaljujem Italiji, da naše delo opaža in upam, da nas bodo spremljali še naprej. Konec koncev je danes vsak gost pomemben, saj so težki časi in vsaka nagrada ima zato še toliko večjo vrednost

Marjan Simčič: »Ponosen sem, da sem kot edini tuji vinar na prestižnem podeljevanju nagrad mednarodno priznane revije Food & Travel Italija, prijel nagrado VINO INTERNAZIONALE DELL'ANNO za vino Chardonnay Opoka 2017 Jodano Cru, ki je bilo že pred tem v Italiji prepoznano in ocenjeno z 100 točkami.

Tako visoka ocena je za belo vino prava redkost. Zavedam se, da nam je današnjo prepoznavnost na tem tako zahtevnem in velikem trgu, z takšno izjemno visoko vinsko kulturo, zagotovo prineslo naše dvajsetletno strateško delo.

Naši uspehi na tem trgu pa zagotovo dodatno pripomorejo tako pri promociji  Brd kot vinske regije, kot tudi Slovenije. V zadnjih letih so prav Italijani postali najmnožičnejši enogastronomski obiskovalci Slovenije.«

Gastronomija - eden ključnih produktov slovenskega turizma

Food and Travel Magazine Italia izhaja v angleškem, nemškem, španskem, grškem, portugalskem, arabskem, italijanskem in turškem jeziku. Je dobitnica vrste nagrad, kar potrjuje velik ugled in pomen revije v mednarodni gastronomiji. Revija je prvič izšla leta 1995 v Veliki Britaniji.

Gastronomija je eden ključnih produktov slovenskega turizma ter osrednja dvoletna tematika slovenskega turizma, ki pomembno prispeva k uresničevanju ciljev strategije slovenskega turizma, višje dodane vrednosti ter naslavljanju gostov, ki iščejo edinstvena doživetja.

STO je še posebej v zadnjih letih naredila velike korake na področju gastronomije, ki prispeva k pozicioniranju Slovenije kot destinacije, ki tudi na področju gastronomije izpostavlja trajnosten in odgovoren razvoj, edinstvenost, kakovost, kreativnost, inovativnost in odličnost. Poseben pomen ima trajnostna gastronomija, ki je pomemben del usmeritve v celostni trajnostni razvoj slovenskega turizma.

Tudi kadar gastronomija ni glavni razlog za obisk destinacije, igra zelo pomembno vlogo kot sekundarna ali delna motivacija za prihod na določeno destinacijo. Raziskave kažejo, da so z vidika zanimanja za gastronomijo za nas najpomembnejši trgi Italija, Avstrija, Nemčija, pa tudi Francija, Velika Britanija in nekatere skandinavske države. Italijanski gostje, ki se po Anketi o tujih turistih iz leta 2019 z 156 eur uvrščajo med goste z nadpovprečno potrošnjo na dan, med 10 najbolj zaželenimi aktivnostmi na destinaciji navajajo gastronomske užitke, prav tako so gastronomski motivi med prvimi 10-imi potovalnimi motivi.